خرید هدیه مناسبتی برای شرکت ها و سازمانها و کارمندان
هدایای مناسبتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یکی از روشهایی که مدیران شرکتها و سازمانها میتوانند از طریق آن به پرسنل خود نشان دهند برای زحمات آنها اهمیت و ارزش قائل هستند، اعطای هدیههای مناسبتی است. این کار باعث میشود که جو همدلی و اعتماد در مجموعه افزایش پیدا کند. جنبه دیگر اهمیت این هدایا، تبلیغ شرکت است. در این مطلب قصد داریم به خرید هدیه مناسبتی برای شرکتها (سازمانها) و پرسنل بپردازیم.
هدیه سازمانی و مناسبتی چیست؟
حتماً تابهحال با اعطای هدیههایی از سوی شرکت، سازمان، فروشگاه و… به پرسنلشان مواجه شدهاید. سادهترین نمونه، سررسیدها و تقویمهایی هستند که از طرف بانکها، فروشگاهها و شرکتها به افراد اهدا میشوند. هر هدیهای که در مناسبتهای خاص به پرسنل یا مشتریها اهدا میشود را هدیه سازمانی میگویند. هدیههای سازمانی یا هدایای تبلیغاتی مناسبتی میتوانند متنوع باشند و مقاصد تبلیغاتی نیز داشته باشند.
هدف از خرید هدایای سازمانی
یکی از اهداف خرید هدیه مناسبتی و سازمانی میتواند تبلیغ برای آن شرکت و سازمان باشد. عموماً روی بسیاری از این هدایا، لوگو یا نشان تبلیغاتی دیده میشود. مورد دوم، بالا بردن روحیه کارمندان و پرسنل است. با اهدای چنین هدایایی، روحیه تیمی و جو همدلی بین کارکنان افزایش مییابد و بهتبع آن، راندمان کاری نیز بهتر میشود. یکی دیگر از هدفهای این کار این است که به کارمندان ثابت خواهد شد که از سوی مدیریت دیده میشوند و زحماتشان ارزشمند هستند. اینکه کارمندان و کارکنان حس کنند حضورشان بیاهمیت نیست و برای مجموعه مهم هستند، مسئله بسیار با اهمیتی محسوب میشود. انگیزه داشتن در محیط کار بسیار مهم است.
فاکتورهای زیادی روی تزریق انگیزه و بیشتر کردن تلاش در کار اثرگذار هستند. از جمله فاکتورهای کاری مؤثر روی رضایت و همچنین انگیزه کارکنان، خرید هدیه کارمندان و اهدای آن در موقعیتهای خاص است.
اما یادتان باشد که هدیهدادن ممکن است کار سادهای به نظر برسد؛ اما در واقعیت، انتخاب هدایای مناسب نیاز به فداکاری، فکر و زمان دارد. میتوانید همه تصمیمگیریها را خودتان انجام دهید یا اینکه با شرکتی در این زمینه قرارداد ببندید. به یاد داشته باشید شرکتی که انتخاب میکنید، باید گزینههای ویژهای را به شما پیشنهاد دهد تا توقعات شما را برآورده کند.
ست چرمی هدیه مردانه 4 تکه مدل Pd406
ست چرمی هدیه مردانه 3 تیکه مدل Pd405
ست چرمی هدیه 2 تیکه مدل Pd403
پک هدیه چوبی زعفران و هل مدل کیمیا
پک هدیه چوبی قهوه مدل استانبول
پک هدیه چوبی قهوه فرانسه مدل پاریس
- نصب پلاک مولتی و حک لیزری لوگو به صورت اختصاصی
- در سفارشات بالای 50 عدد امکان تغییر طرح روی جعبه وجود دارد
- مناسب هدیه مدیریتی و VIP
طول | 39 سانتی متر |
عرض | 24 سانتی متر |
ارتفاع | 10 سانتی متر |
جنس | ام دی اف دو لایه |
محتویات | موکاپات دو کاپ 2 عدد فنجان همراه زیر فنجانی چوبی پیمانه چوبی قاشق سرامیکی قهوه فرانسه در بسته بندی شیشه ای |
پک هدیه دمنوش سلامتی مدل طناز
جعبه هدیه دمنوش کیسه ای و فلاسک مدل عصرانه
جعبه هدیه پسته و زعفران مدل ایران
ست هدیه دمنوش مدل روشا
پک چوبی هدیه دمنوش مدل آویژه
تأثیر هدایای تبلیغاتی مناسبتی و شرکتی از دید روانشناسی
هدیهدادن تأثیر روانی زیادی بر فرد دریافتکننده دارد. اگر تا به حال با یک سورپرایز یا رفتار غیرمنتظره مواجه شده باشید (مانند دریافت یک هدیه غیرمنتظره)، شما شخصاً این پدیده را در عمل تجربه کردهاید. هدیهدادن بر نتایج کسبوکار تأثیر میگذارد و باعث خواهد شد که فرد ارزش بیشتری برای کار خود قائل شود. همچنین بر احساسات متقابل و اعتماد بین طرفین، مؤثر است. این تأثیر را میتوان در نتایج بازاریابی و هدیهدادن در چندین سناریوی رایج هدیه شرکتی مشاهده کرد.
1. تأثیر بر چشمانداز کاری
هدیهدادن میتواند به کسانی که هنوز مشتری شما نیستند، انگیزه دهد که به شما بپیوندند. بر اساس گزارش Instapage، 80 درصد از مصرفکنندگان میگویند که اگر شرکتی بهصورت شخصی با آنها در تعامل باشد، احتمال بیشتری دارد که با آن تجارت کنند. خرید هدیه مناسبتی و ارسال در زمان مناسب میتواند انگیزهای برای مشتریان احتمالی باشد.
2.تأثیر روی مشتریان
مشتریان نیز میتوانند از یک هدیه بهموقع بهرهمند شوند. این کار میتواند به آنها بفهماند که خرید یا دریافت خدماتشان ارزشمند است. هدیه تبلیغاتی شرکتی مشتریان را تشویق میکند که به خرید خود ادامه دهند یا برند شما را تبلیغ کنند. همچنین این هدایا باعث میشوند مشتریانی که مدتی است با شما تعامل ندارند، کار کردن با شما را از سر بگیرند. طبق یک مطالعه خردهفروشی، مصرفکنندگانی که ارتباط عاطفی با یک برند دارند، 306 درصد ماندگارتر و وفادارتر از دیگر مشتریان هستند.
3. تأثیر روی کارمندان
مشتریان تنها افرادی نیستند که کسبوکارها باید در نظر بگیرند. در بسیاری از موارد، کلید دستیابی به مشتریان بیشتر، از محیط خود شرکت شروع میشود. 57 درصد از مردم ادعا میکنند دریافت هدیه باعث میشود که احساس ارزشمندبودن داشته باشند. تأثیر دریافت یک شیء یا هدیه فیزیکی که برای شخص شما باشد، بسیار زیاد است. خرید هدیه شرکتی باکیفیت که تا حد زیادی شخصیسازیشده باشد، حس تعلق به آن سازمان یا شرکت را در کارکنان ایجاد میکند و طبیعتاً روحیه تیمی را تقویت خواهد کرد. به این ترتیب در مواردی مانند جذب و رضایت مشتری و همچنین ارتقای کیفیت خدمات، پیشرفت صورت میگیرد.
تابلو معرق برجسته مذهبی مجموعه زرین طرح “یا قائم آل محمد” کد TZ 024
تابلو چوبی معرق قرآنی طرح “بقیهٌ الله خیرُ لکم ان کنتم مومنین” کد TZ 023
تابلو معرق سفارشی نیمه شعبان طرح “السلام علیک یا ابا صالح المهدی کد TZ 022
تابلو معرق بسم الله با چوب مجموعه زرین کد TZ 021
تابلو هدیه چوبی طرح شعر با مضمون “هر چیز که در جستن آنی، آنی” کد TZ 019
تابلو معرق چوب شعر مجموعه زرین “طرح محو چشمان تو بودم که به دام افتادم” کد TZ 015
تابلو شعر معرق زرین طرح “از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی” کد TZ 013
تابلو شعر خوشنویسی مجموعه زرین طرح “من مست می عشقم…” کد TZ 012
زمان اهدای هدیه به کارکنان
بد نیست در موقعیتهای خاص، خرید هدیه مناسبتی برای کارکنان در نظر گرفته شود. موقعیتهایی مانند سال نو، تاریخ تأسیس شرکت، روز زن، روز کارمند و ... . یک نکته مهم که باید در نظر داشت این است که نباید با اهدای وقت و بیوقت هدیه، از ارزش آن کاست. بهتر است از تعداد هدایای پرشمار کم کرد و بهجای آن، گزینههای باارزشتری را در اختیار کارکنان یک مجموعه گذاشت. به این ترتیب آن هدیه همواره در ذهن فرد خواهد ماند.
دستاوردها و تولدهای کارکنان را جشن بگیرید، رویدادهای مجازی ایجاد کنید و کارکنان را با هدایای متفکرانه و ممتاز غافلگیر کنید. میتوانید از کارت تبریکهای بهیادماندنی یا پیامهای کوتاه استفاده کنید و همه را شگفتزده کنید. با کارهای محبتآمیز، انگیزه و هیجان را در محیط کاری بالا ببرید. به طور کل میتوان به غیر از مناسبتهای ملی و مذهبی، موارد زیر را نیز بهمنظور خرید هدیه کارمندان در نظر گرفت:
رویدادهای شخصی: هنگام اضافه شدن عضو جدید به خانواده یا نقطه عطف شخصی، دریافت مدرک حرفهای یا تحصیلی، خانه جدید یا سایر دستاوردهای شخصی.
رویدادهای سازمانی: سالهای خدمت، شناسایی سطح خدمات یا تکمیل برنامههای آموزشی خاص که مهارتهای آنها را بیشتر میکند.
شناسایی ویژه: مواردی که یک کارمند، روز یا وقت خود را برای کمک به یک هدف تجاری یا یک همکار اختصاص داده است.
هدیه تبلیغاتی شرکتی برای کنفرانس ها و رویدادها
چه شرکت شما میزبان یک کنفرانس باشد و چه در یک رویداد مانند حضور در نمایشگاههای بینالمللی داخلی و خارجی شرکت داشته باشید، هدیه تبلیغاتی شرکتی بسیار بااهمیت است. تلاش کنید یک تصویر منسجم و زیبا از تیم خود ارائه کنید. از وسایل سادهای مانند خودکار گرفته تا کیفها و نوتبوکهایی که توسط کارمندان و کارکنان مورداستفاده قرار میگیرند. در جلسات رسمی و همایشها سعی کنید برای مدعوین، هدایایی در نظر بگیرید تا روی نگاه آنها به مجموعه اثر بگذارید.
شهرت شرکت یا سازمان خود را افزایش دهید
جهت خرید هدیه مناسبتی هدایای باکیفیت را انتخاب کنید که افراد واقعاً از آنها لذت ببرند. همچنین هدیهای را انتخاب کنید که به خاطر سپرده شود و مورد استفاده قرار بگیرد، نه فقط هدایای استاندارد که در کمد قرار داده میشوند. با اهدای یک هدیه فکرشده، به گیرندگان خود نشان دهید که به جزئیات توجه زیادی دارید و علایق و علاقه کارمندان و مشتریان خود را در اولویت قرار میدهید. انتخاب هدایای مناسب باعث ایجاد احساسات خوب در بین دریافتکنندگان میشود و این احساسات گرم، تصویری از کسب و کار شما به عنوان فردی مهربان و دلسوز ایجاد میکند.
در نهایت، شهرت بیشتر همواره مشتری بیشتر، انگیزه بیشتر، شرایط کاری بهتر و همه چیزهای خوبی که یک کسب و کار به آنها نیاز دارد را همراه خواهد داشت.
به جنبه رقابتی هدیهها بیندیشید
وقتی صحبت از خرید هدیه مناسبتی برای شرکتها و پرسنل میشود، هرگز نمیتوانید از رقبا عقب بیفتید. دادن هدایای منحصربهفرد، سفارشی، بهیادماندنی و متفکرانه، راهی شگفتانگیز است تا همیشه خود و شرکتتان را در ذهن مشتریان و کارکنان خود ماندگار کنید.
از قدرت هدایای شرکتی استفاده کنید
همانطور که توضیح داده شد، اهمیت خرید هدیه مناسبتی برای دریافتکنندگان آن زیاد است. این نکته میتواند به بازاریابان، تیمهای فروش، پرسنل منابع انسانی و سایرین کمک کند تا سیاستها و کمپینهای بسیار مؤثری برای انتخاب و تهیه هدیه تبلیغاتی شرکتی ایجاد کنند تا کسب و کار شما در مسیر درست حرکت کند.
چند نمونه مناسب از پک هدیه شرکتی
برای خرید هدیه مناسبتی باید ذهن خود را باز بگذارید. گاهی هدف، خرید هدیه شرکتی و گاهی، خرید هدیه تبلیغاتی شرکتی است. به گروه هدف خود فکر کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. در هدیههای تبلیغاتی ساده عمده موارد شامل سررسید، تقویم، لوازمتحریر، ماگ، فلش مموری و مواردی از این دست مربوط میشود. اما هنگامی که قرار است برای کارکنان و مدیران دیگر شرکتها هدیه مناسبتی در نظر بگیریم، گزینهها متفاوت میشوند. در ادامه، چند مثال از این هدایا آورده میشوند.
- پک دمنوش و سلامتی
- جعبه پذیرایی و هدیه
- خرید ساعت دیواری کیتا
- هدیههای الکترونیکی مانند تبلت، هدفون، پاوربانک و ...
- پکهای صنایعدستی
- پکهای خوراکی مانند قهوه، دمنوش، خشکبار، زعفران و ...
- وسایل دکوری و تزیینی مانند شمعدان، گلدان، قلمدان و ...
- ساعت دیواری معرق (رویال)
- ساعت دیواری تبلیغاتی (کلاسیک)
جمعبندی
خرید هدیه مناسبتی و اعطای آن روشی شگفتانگیز است که در آن میتوانید با کارمندان، مشتریان و شرکای خود تعامل داشته باشید و از آنها قدردانی کنید. هدف اصلی این نوع هدایا، ایجاد رابطه نزدیک و ارتباط قوی بین دو طرف است. کارکنان شاد که با کارفرمای خود ارتباط قوی دارند، انگیزه بیشتری برای انجامدادن بهتر کارهای خود خواهند داشت. مشتریان راضی نیز به همین ترتیب، با اعتماد و وفاداری بیشتری روابط تجاری با شما را ادامه خواهند داد. در هر دو مورد، هدیهدادن شرکتی به همان اندازه که برای کسب و کار شما مفید است، برای روحیه افراد نیز مفید خواهد بود.