مقالات

تاثیر تابلو مذهبی در خانه + معرفی بهترین تابلوهای مذهبی

تأثیر وجود تابلوهای مذهبی در خانه: نقش دین و معنویت

تزیین خانه با تابلوهای مذهبی، علاوه بر ایجاد زیبایی و شکوه در دکوراسیون داخلی، تأثیرات قابل توجهی در جنبه‌های معنوی و آرامش زندگی افراد دارد. در این مطلب به بررسی تأثیر وجود تابلوهای مذهبی در خانه می‌پردازیم.

1. بعد دینی: ایجاد اتصال به معنویت

تابلوهای مذهبی می‌توانند برای افراد معنویت و ارتباط با دین خود را تقویت کنند. نمایش تصاویر مذهبی، نقل قول‌های دینی، و عناصر مرتبط با دین، افراد را به سوی ارزش‌ها و اصول دینی‌شان هدایت می‌کند و احساس اتصال به جمع مذهبی خود را ایجاد می‌کند.

2. آرامش و ذهنیت: تأثیر ذکرها و نام‌های الهی

تابلوهای مذهبی معمولاً شامل آیات قرآنی، ذکرها و نام‌های الهی می‌شوند. دیدن این عناصر، احساس آرامش و ذهنیت را در فضا فراهم می‌آورد. مرور نام‌های جلاله و آیات قرآنی، می‌تواند بر ذهنیت مثبت و انرژی محور تأثیر بگذارد و در طول روز بر آرامش فردی تأثیر گذار باشد.

3. تقویت احساس امنیت: نمادهای دینی

 این تصاویر باعث می‌شوند که افراد در خانه خود احساس کنند که زیر حفاظت و مراقبت الهی هستند.

4. غنی‌سازی محیط: هنر دینی

تابلوهای مذهبی معمولاً دارای طراحی هنری و زیبایی هستند. این تصاویر نه تنها برای جذابیت داخلی خانه اهمیت دارند بلکه هنر دینی می‌تواند ذهن و احساسات را نیز غنی‌سازی کند.

تابلوهای مذهبی با ارتباط به دین و اصول معنوی، نقش مهمی در بهبود معنویت و آرامش در خانه ایفا می‌کنند. این تصاویر نه تنها به تزیین و تجمل فضا کمک می‌کنند بلکه احساس اتصال به اصول دینی و ارزش‌های اخلاقی را تقویت می‌کنند، که در نهایت باعث بهبود کیفیت زندگی روزمره می‌شود. در ادامه چند نمونه از بهترین تابلوهای مذهبی را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین تابلو مذهبی که می‌توان در خانه استفاده کرد؟

تابلو آیت الکرسی

روی این تابلو آیه «آیت الکرسی» به زیبایی اجرا شده است. نوشته‌های نستعلیق این سری از تابلوها  از چوب راش ساخته شده که باعث ظرافت آن شده است. طراحی زیبا تابلو آیت الکرسی در قابی از جنس PVC گنجانده شده که با این وجود زیبایی خود را بیشتر جلوه می‌دهد. در مجموع می‌توان تمام آنچه از یک دیوارکوب رسمی و زیبا، برای تکمیل فضای اتاقتان در منزل یا شرکت را مدنظر دارید درتابلوهای آیت الکرسی کیمیاطرح ببینید. این اثر هنری نماد قابل‌قبولی برای نمایش هنر‌های ایرانی چون خوشنویسی و معرق هست و همین تلفیق آن را به یک اثر ماندگار نیز تبدیل کرده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ

“خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛

نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران”

محصولات مرتبط  به این آیه‌ مزین شده اند می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما برای تابلو مذهبی برای خانه یا محل کار و حتی به عنوان هدیه باشد. هنرمندان سازنده‌ی این اثر با الهام از طرح‌کاشی‌کاری سنتی، خطوط خوشنویسی را با خط شکسته نستعلیق و کنار هم قرار دادن نقوش سنتی و رنگ‌های زیبا، تابلویی جالب‌توجه ایجاد کرده‌اند.

تابلو و ان یکاد

می‌توان تمام آنچه از یک تابلو وان یکاد  رسمی و زیبا، برای تکمیل فضای اتاقتان در منزل یا شرکت را مدنظر دارید در این تابلو ببینید. این اثر هنری نماد قابل‌قبولی برای نمایش هنر‌های ایرانی چون خوشنویسی و معرق هست و همین تلفیق آن را به یک اثر ماندگار نیز تبدیل کرده است.

آیه وَ اِن یَکاد یا آیه چشم‌زخم (سوره قلم: ۵۱-۵۲) به آسیب رساندن کافران از طریق چشم‌زخم به پیامبر(ص) پس از شنیدن قرآن اشاره دارد. نزول این آیه را درباره خشم کفار از شنیدن آیات قرآن و نگاه غضب‌آلود آنان به پیامبر به قصد آسیب زدن به او دانسته‌اند.

از پُرکاربردترین آیات قرآن در زندگی مردم ایران است به صورتی که بسیاری از مردم این آیه را به‌عنوان محافظی در برابر چشم‌زخم استفاده می‌کنند. به گفته مرتضی مطهری، اندیشمند شیعی، هیچ آیه‌ای به‌اندازه آیه «وَ انْ یکادُ الَّذینَ کفَروا» در میان مردم ایران برای شعار رایج نشده است.

تابلو بسم الله الرحمن الرحیم

در کنار بار معنایی و انرژی مثبت سوره های نقش بسته در این اثر، این تابلو می‌تواند زیبایی بخش فضای منزل یا محل کار شما باشد. قاب به رنگ مشکی این تابلو نگرانی برای ست کردن آن با سبک های مختلف را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد. رنگ فیروزه ای پس زمینه، که سرد تر از رنگ سبز است آرامشی خاصی به بیننده القا می کند. . طرح های خوشنویسی متن و نقش و نگاره های معرق شده ی این تابلو توسط دستان هنرمند همکاران مجموعه تابلو های بسم الله ارحمن الرحیم با نهایت دقت و ظرافت در کنار هم قرار می گیرند تا در پایان یک اثر ترکیبی چشم نواز را خلق کنند.

سایر تابلو های مذهبی

در کنار تابلوهای پرطرفدار و پرفروش مذهبی که به آنها اشاره کردیم. بعضی دیگر از تابلوها وجود دارند که علاوه بر مذهبی بودن مناسب انواع دموراسیون و هدایای قرآنی و مذهبی است. برای نمونه تابلو معرق طرح صلوات، تابلو معرق طرح چهار قل، تابلو معرق طرح یا علی،تابلو مذهبی چوبی معرق طرح  یا فاطمه(س) و … این تابلو های مذهبی برای شیفتگان تابلوهای مذهبی، محبان اهل بیت و همچنین مناسبت هایی مثل روز مادر و روز پدر و ولادت ائمه کاربرد دارند.

 

بهترین فروشنده تابلو مذهبی در کشور

مجموعه کیمیاطرح  دارای بیش از 100 مدل متنوع تابلو مذهبی در شکل ها متنوع است. این تابلو ها از نظر سایز، جنس و متریال، نوع طراحی و طراحی قاب با هم تفاوت دارند. کیمیاطرح به جهت 15 سال تولید تابلو های مذهبی و قرآنی به عنوان بهترین فروشنده تابلو مذهبی چوبی  در کشور شناخته می‌شود. طراحی و ساخت تابلو در تعداد بالا و عمده نیز از ویژگی های تولیدی کیمیاطرح است.

مجموعه کیمیاطرح با ارائه بهترین قیمت و امکان خرید حضوری به شما این امکان را می‌دهد که تابلو  موردنظرتان را مشاهده و به دقت بررسی کنید و سپس  با مناسب ترین قیمت تابلو مذهبی را خریداری کنید. همچنین سایت فروش مجموعه کیمیاطرح با داشتن تمامی مجوز ها و اینماد معتبر منبع مناسبی برای دریافت اطلاعات تابلو های مذهبی و همچنین سفارش گذاری تابلو معرق مذهبی است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *